Dringende oproep aan het Schepencollege ivm het Molenhuis

Op 5 oktober 2016, over deze onderwerpen: Beleid en financiën, Ruimtelijke Ordening - Wonen, Toerisme en cultuur

Hoe Voluit! omgaat met dit kleinood is net het tegengestelde van wat wij bedoelen met een actief bestuur dat het haar toevertrouwde patrimonium koestert.

Het dak en het plafond binnen staan op instorten door jarenlange verwaarlozing. Het excuus daarvoor is dat het niet eenvoudig is om een nieuwe bestemming te vinden voor het gebouw. Nochtans is er geen gebrek aan zeer goede ideeën van de vrijwilligers die hart en zie...l steken in het werk rond de site van het Mieleken, enkel de daadkracht van het bestuur en de bereidheid tot luisteren ontbreekt – het is dan ook cynisch dat de opvolger van onze burgemeester dit luisteren als een prioriteit betitelt.

Daarom deze dringende oproep aan het bestuur: vergeet even de polemiek rond een nieuwe bestemming en zorg ervoor dat de nodige dringende herstellingen nog voor de winter aanbreekt worden uitgevoerd!