Ruimtelijke Ordening - Wonen

As/Niel moet een leefbare gemeente zijn, gebaseerd op een degelijk woonbeleid op maat van een landelijke gemeente
Dat de centra van As en Niel moeten opgewaardeerd en vernieuwd worden is voor de meeste mensen erg duidelijk. Maar de uitgetekende plannen die op goedkeuring wachten moeten herbekeken worden.
Appartementsbouw op grote schaal met gebouwen van 4 verdiepingen en 3000 m² ingeplande commerciële ruimte passen helemaal niet in het predicaat van landelijke gemeente. Er is geen enkele studie geweest wat betreft de nood aan commerciële ruimte en appartementen. Verloedering van de bestaande infrastructuren.
N-VA As/Niel wenst geen toekomstige verstedelijking in het centrum maar een verschuiving van de accenten naar een degelijk woonbeleid in As en de uitbreiding van het RUP naar de overkant van de Dorpsstraat. Dit neemt niet weg dat het centrum in Niel ook moet herbekeken worden. Vernieuwing fase 2 van de Hoogstraat en het verbeteren van het huidige woningaanbod op korte en lange termijn dringt zich op.

Nieuws over dit onderwerp

De kleren van de keizer

Eigenlijk hadden we ons voorgenomen om het onderwerp “centrumvernieuwing” te laten rusten, voornamelijk omdat ons standpunt ondertussen wel bekend is en omdat het gemeentebestuur halsstarrig vasthoudt …