Woordje van de voorzitter

Op 12 december 2016

Rond deze tijd past het om even terug te kijken naar het voorbije jaar. Er is weer veel gebeurd, zowel op Vlaams niveau als in onze afdeling.
Onze vertegenwoordigers in de regering en de verschillende parlementen hebben bewezen dat de fundamentele ommezwaai waar we voor gegaan zijn een eind op weg is, ondanks de compromissen die in ons democratisch model onvermijdbaar zijn.

In onze eigen gemeente hebben we er alles aan gedaan om een kritische maar constructieve oppositie te voeren. Dat was allesbehalve vanzelfsprekend gezien de laissez-faire aanpak van het bestuur, waarbij de weinige initiatieven soms ook nog eens miskleunen bleken te zijn.
We hebben het aantal initiatieven binnen onze afdeling opgevoerd en onze publieke aanwezigheid verhoogd.

Zoals altijd in het leven worden de goede dingen afgewisseld met de minder goede. Daarbij denken we in de eerste plaats aan het overlijden van onze trouwe partijgenoot Lambert Jassens dit najaar. Met hem verloren we een “echte” Vlaming, recht door zee en altijd bereid om zich in te zetten voor zijn overtuiging, meer nog met daden dan met woorden.

Graag wil ik afsluiten met al onze partijgenoten en sympathisanten en ook alle inwoners van As/Niel, samen met hun gezinnen, familie en vrienden een warme en vreugdevolle eindejaarsperiode toe te wensen. Ik wil tevens een oproep doen om daarbij ook te denken aan degenen die het minder goed hebben dan ons, bijvoorbeeld door onze actie rond Music For Life. Daarvoor staan we op 17 december op de Kerstmarkt in As om windlichtjes te verkopen. Als je geen kans hebt om naar die Kerstmarkt te komen, dan kan je toch nog je steun betuigen door hier (link naar aankoopmogelijkheid windlichtjes) je windlichtje(s) te bestellen, zolang de voorraad strekt.

Graag tot binnenkort!